BrandSentry logo klein transparant

Bereken wat er in jouw formule bespaard kan worden

Wat is het potentieel in jouw winkels? Download nu de BrandSentry In-Formula calculator en bereken het zelf.
De calculator is een Excel document. Alles gegevens die je invult zijn dus alléén voor jou zichtbaar.

 

In-Formula calculator A4-1

Stuur mij de calculator

BrandSentry heeft de door jou verstrekte contactgegevens nodig om contact met je op te nemen over onze producten en diensten. Je kunt je op elk moment afmelden voor deze berichten. Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over hoe je je af kan melden en hoe we ons inzetten om je privacy te beschermen en respecteren.

Want in een winkel waar alles klopt...

 
Als in een winkel alle processen optimaal verlopen en er goed en duidelijk gecommuniceerd wordt is er rust en structuur.
Medewerkers weten wat er van ze verwacht wordt en managers hebben grip op de operatie.
 
Dat vertaald zich in de volgende positieve effecten:
 
- Een lagere loonsom,
- Minder derving,
- Minder verloop,
- Lager ziekteverzuim,
- Beter winkelbeeld,
- Hogere klanttevredenheid,
- Meer omzet.
 
Reden genoeg om ervoor te zorgen dat alles gaat kloppen in jullie winkels.

De gouden cirkel

BrandSentry pentagon circels

Alle elementen in deze ‘gouden cirkel’ hebben direct of indirect effect op elkaar. Als in een filiaal de boel op orde is dan staat de  merkformule als een huis.
Dat zie je direct terug in de resultaten.

In een goedlopend filiaal weet iedere medewerker wat er van hem/haar verwacht wordt. Daar is de werksfeer beter. Een prettige werksfeer leidt tot minder verloop én tot meer aandacht voor de klant. Als er minder verloop is, zie je direct een verlaging van de loonsom. Aan de andere kant leidt meer aandacht voor de klant tot een hogere klanttevredenheid, een goede uitstraling van het merk en meer omzet.

In de realiteit is het vaak net even anders.
Niet ieder filiaal heeft de processen op orde.  De resultaten blijven achter. Er gaat veel tijd en aandacht zitten in het 'bijsturen' van deze winkels. 

Het vinden van de ultieme balans

Het is het vinden van de optimale balans tussen enerzijds structuur en anderzijds flexibiliteit die ervoor zorgt dat de operatie in de filialen op rolletjes loopt, daar waar nodig verbeteringen door te voeren en de voortgang te monitoren zonder overmatig te controleren.

Balans - Flexibel - Structuur

Te veel structuur en het wordt star en rigide. Filiaalmanagers voelen dit als ‘gecontroleerd worden’.

Te veel flexibiliteit en het wordt te los, reactief. Je hoopt op verbetering en vooruitgang, maar je bent de grip daarop kwijt. Herken je dat?

Taakmanagement

Een taakmanagementsysteem geeft je precies dat, het geeft je de mogelijkheid om structuur aan te brengen en altijd op de hoogte te zijn van de actuele situatie in de winkels zonder er continu 'bovenop' te moeten zitten. Je kunt processen veel beter monitoren en borgen. Bovendien biedt je de filiaalmanagers de tools om de gewenste structuur door te voeren op de werkvloer en zelf de voortgang te bewaken. En dat geeft rust én resultaat.

Geautomatiseerd taakmanagement zorgt voor de juiste balans tussen motiveren en controleren. En dat komt de werksfeer, de kwaliteit en de merkwaarde ten goede.

Want in winkels waar alles klopt werken én winkelen mensen met meer plezier!

Als taakmanagement goed is ingericht profiteer je van de voordelen:
- De loonsom gaat naar beneden
- Er is minder derving
- Filiaalmanagers hebben meer grip op hun winkeloperatie
- De winkelformule wordt versterkt
- Winkelmedewerkers voelen zich op hun gemak
- Het personeelsverloop loopt terug
- Het ziekteverzuim wordt minder
- Klanten komen vaker terug
- En ze besteden ook nog eens meer