BrandSentry logo klein transparant

Bereken wat er in jouw winkel bespaard kan worden

Wat is het potentieel in jouw winkel? Download nu de BrandSentry In-Store calculator en bereken het zelf.
De calculator is een Excel document. Alle gegevens die je  invult zijn dus alleen voor jou zichtbaar.

 

In-Store calculator A4

Stuur mij de calculator

BrandSentry heeft de door jou verstrekte contactgegevens nodig om contact met je op te nemen over onze producten en diensten. Je kunt je op elk moment afmelden voor deze berichten. Bekijk ons privacybeleid voor meer informatie over hoe je je af kan melden en hoe we ons inzetten om je privacy te beschermen en respecteren.

Want in een winkel waar alles klopt...

 
Als in een winkel alle processen optimaal verlopen en er goed en duidelijk gecommuniceerd wordt is er rust en structuur.
Medewerkers weten wat er van ze verwacht wordt en managers hebben grip op de operatie.
 
Dat vertaalt zich in de volgende positieve effecten:
 
- Een lagere loonsom
- Minder derving
- Betere werksfeer
- Minder verloop
- Lager ziekteverzuim
- Hogere klanttevredenheid
- Meer omzet
 
Reden genoeg om ervoor te zorgen dat alles gaat kloppen in de winkel.

De gouden cirkel

BrandSentry pentagon circels

Alle elementen in deze ‘gouden cirkel’ hebben direct of indirect effect op elkaar. In een werkomgeving waarin de communicatie goed is en iedere medewerker weet wat er van hem/haar verwacht wordt is de werksfeer beter. Een prettige werksfeer leidt tot minder verloop én tot meer aandacht voor de klant. Als er minder verloop is, zie je direct een verlaging van de loonsom. Aan de andere kant leidt meer aandacht voor de klant tot een hogere klanttevredenheid en meer omzet.

In de realiteit is het vaak net even anders.
Op de winkelvloer is het vaak hectisch, geen dag is hetzelfde. Het is een voortdurende uitdaging om het overzicht te houden, de diverse shifts en de stroom aan taken efficiënt te managen.

Het vinden van de ultieme balans

Het is het vinden van de optimale balans tussen enerzijds structuur en anderzijds flexibiliteit die ervoor zorgt dat de operatie op rolletjes loopt en iedere medewerker zich thuis voelt.

Balans - Flexibel - Structuur

Te veel structuur en het wordt star en rigide. Medewerkers voelen dit als ‘gecontroleerd worden’. Er is geen ruimte meer voor eigen initiatief. 

Te veel flexibiliteit en het wordt te los, reactief. Je hoopt dat je medewerkers weten wat ze moeten doen, maar je bent de grip daarop kwijt. Je voelt meteen dat er onrust is. Er worden dingen vergeten of op onhandige momenten gedaan, de routine is zoek.

Taakmanagement

Een taakmanagementsysteem geeft je precies dat, het geeft je de mogelijkheid om structuur aan te brengen en continue op de hoogte te zijn van de actuele situatie in de winkel. Je kunt je processen veel beter monitoren en borgen. Bovendien weet iedere medewerker exact weet wat er verwacht wordt. En dat geeft rust.

Geautomatiseerd taakmanagement zorgt voor de juiste balans tussen motiveren en controleren. En dat komt de werksfeer en de kwaliteit ten goede.

In winkels waar alles klopt werken én winkelen mensen met meer plezier!

Als taakmanagement goed is ingericht profiteer je van de voordelen:
- Je loonsom gaat naar beneden
- Je hebt minder derving
- Je medewerkers voelen zich op hun gemak
- Je verloop loopt terug
- Het ziekteverzuim wordt minder
- Je klanten komen vaker terug
- En ze besteden ook nog eens meer.